Ümit Kalko Haberleri
Kişinin yaşadığı maşer süresince kıymeti olan , yetenek, şekil ve öbür davranış biçimlerini vüruttirdiği vetirelerin tübaşöğretmen.
Eğitim, önceden saptanmış esaslara göre insanoğluın davranışlarında belli vürutmeler katkısızlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir.
Eğitim; kişinin davranışlarındaki evetşantısı yoluyla kasıtlı olarak ve isteyerek değişçilikme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü kadar eğitimin bir çok tanımı bünyelabilmektedir. Ancak, günümüzde çoğunlukla yeğleme edilen tanım:
“Bireyin davranışında, kendi evetşantısı yoluyla ve kasıtlı olarak istenilen yönde( eğitimin lakinçlarına orantılı ) değişçilikme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu teşhis göre;
· Eğitim bir vetiretir.
· Eğitim sürecinde, kişinin davranışlarının istenilen yönde değişçiliktirilmesi lakinçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki değişçilikme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim sürecinde kişinin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç zemin öğesi vardır.
1. Amaç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Değerlendirmeler
Eğitim lakinçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam paha ve yorum ile son bulur. Sürecin bu mantığı umum kültürler kucakin tıpkısıdır. Amaçların içinde ne olduğu ve öğrenme kucakin kullanılan öğretme şekilleri kültürden kültüre göre değişçilikebilir, ancak sürecin doğbirliı değişçilikmez.
Eğitim kapsamı ve tanımlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih boyunca biraşırı filozof ve terbiyeci, eğitimin ne evetğuna üstüne farklı farklı tanımlamalarda bulunmuşdolaşma. Günümüzde ise eğitimin ikrar edilen ölçün tanımı şudur: Eğitim, kişinin davranışlarında kendi evetşantıları yoluyla kasıtlı olarak istendik davranış değişçilikikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanımlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu tanımlamanın süresince eğitime üstüne bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları yoluyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değişçilikikliği” ve “süreç” kadar kelimeler eğitimin temel taşlarıdır.
Eğitim, ölümlü kucakin yaşam boyu devam fail bir vetiretir ve davranışlarda değişiklik meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise kişinin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik yani beklentilere ve hedeflere orantılı olabileceği kadar istenmedik yönde de vürutebilir. Eğitim sürecinin işçilikletilmesi ise kasıtlı yani programlı ve programlı olabileceği kadar vürutigüzel de mümkün. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal eğitim, vürutigüzel yapılan eğitime ise informal eğitim denir. Henüz açıklayıcı bir örnek verirsek meslek, dershane, eğitim merkezleri kadar mekânlarda verilen eğitim formal; kişinin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı sıfır eğitim ise informal eğitidir. Kısaca eğitim yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.
Eğitim Türleri
Eğitim türlerine göre sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim edinmek üzere dü tür ortaya çıkar. Formal eğitim okullarda evet da kurumlarda belli bir tasavvur ve program çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim süreci idari bir ekip ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal eğitim ise bizatihi vüruten ölçüsüz ve programsız yapılan eğitimdir ki fert bu eğitimi sosyal çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim Sistemi
Eğitim, bir düzen olarak ele tuzakındığında ise eğitim sisteminin üç zemin ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, vetireler ve çıktılardır. Mebde; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, çatı, tesisat, maliyet, personel kadar fiziksel unsurlardır. Süreç; meslek süresince meydana gelen dersler, öğrenme evetşantıları ve ders aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde ihtisas, yeterlilik, izin, test özetları kadar istenilen davranış değişçilikiklikleridir.